Eπιστημονικές δημοσιεύσεις

Στη σελίδα αυτή θα βρείτε τις δημοσιεύσεις σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και τις ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια των αποτελεσμάτων που έχουν προκύψει από έρευνες με τα ψυχομετρικά εργαλεία που έχει εκδόσει η Εταιρεία Ψυχομετρικών Μελετών, ΑΜΚΕ

Τεστ Επικοινωνιακής Ανάπτυξης (TEA)

Τεχνικό εγχειρίδιο

Καρούσου Α. & Πετρογιάννης, Κ. (2024). Τεστ Επικοινωνιακής Ανάπτυξης [ΤΕΑ]:  Εκτίμηση της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης παιδιών 6 έως 36 μηνών. Psychometric [Εταιρεία Ψυχομετρικών Μελετών]. ISBN: 978-618-86994-0-3

Δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά

Karousou, A. & Petrogiannis, K. (under review). Assessing Greek-speaking children’s communication and language development from 6 to 36 months: norming and validation of a new parent-report screening tool. Infancy

Karousou, A., & Petrogiannis, K. (2017). Communication Development Report [CDR]: A parent-report instrument for the early screening of communication and language development in Greek-speaking infants and toddlers. Psychology: the Journal of the Hellenic Psychological Society, 21(4), 395-420. https://doi.org/10.12681/psy_hps.23509

Καρούσου, Α. & Πετρογιάννης, Κ. (2017). Μελέτη στάθμισης του Τεστ Επικοινωνιακής Ανάπτυξης, ενός ψυχομετρικού εργαλείου για την πρώιμη εκτίμηση της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης ελληνόφωνων παιδιών. Στο: Α. Δημητρίου, Χ. Σακονίδης, Ε., Μαλκοπούλου, Χ. Μπουτζιλούδη, & Α-Ε. Τεμπρίδου (Επιμ.), Εκπαιδεύοντας πολίτες για ένα αειφόρο μέλλον: Ο ρόλος της προσχολικής και πρώτης σχολικής εκπαίδευσης. Πρακτικά 10ου Συνεδρίου της OMEP, Τόμος Α’: Θεωρητικές και Ερευνητικές προσεγγίσεις, σελ. 181 – 192.

Καρούσου, Α. & Νικολαΐδου, Κ. (2015). Οι γονείς ως πηγή πληροφοριών για την επικοινωνιακή και γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών τους: μελέτη συγχρονικής εγκυρότητας του Τεστ Επικοινωνιακής Ανάπτυξης (ΤΕΑ). Έρευνα στην Εκπαίδευση, 4, 30-53. https://doi.org/10.12681/hjre.8859

Καρούσου, A. & Πετρογιάννης, K. (2014). T.E.A. Κλίμακες για την πρώιμη εκτίμηση της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης παιδιών ηλικίας 8-30 μηνών: Πιλοτικά δεδομένα και βασικές ψυχομετρικές ιδιότητες. Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση, 2, 83-114. https://doi.org/10.12681/ppej.47

Ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια

Καρούσου Α. & Πετρογιάννης Κ. (2024). Πρώιμη εκτίμηση της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης από τους 6 έως τους 36 μήνες: ανάπτυξη, ψυχομετρικοί έλεγχοι και στάθμιση του Τεστ Επικοινωνιακής Ανάπτυξης. Προσκεκλημένο Συμπόσιο: Τεστ Επικοινωνιακής Ανάπτυξης (ΤΕΑ) και η μελέτη της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης στη βρεφική και τη νηπιακή ηλικία: συγχρονικές και διαχρονικές μελέτες. 7o Πανελλήνιο Συνέδριο Αναπτυξιακής Ψυχολογίας. Αθήνα, Οκτ. 2024.

Οικονομάκου, Δ., Καρούσου, Α., & Πετρογιάννης Κ. (2024). Παράγοντες του οικογενειακού πλαισίου και η επίδρασή τους στην πρώιμη γλωσσική ανάπτυξη κατά τη βρεφική και τη νηπιακή ηλικία. Προσκεκλημένο Συμπόσιο: Τεστ Επικοινωνιακής Ανάπτυξης (ΤΕΑ) και η μελέτη της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης στη βρεφική και τη νηπιακή ηλικία: συγχρονικές και διαχρονικές μελέτες. 7o Πανελλήνιο Συνέδριο Αναπτυξιακής Ψυχολογίας. Αθήνα, Οκτ. 2024.

Καρούσου Α., Παγκρατίδου, Μ., & Νικολαΐδου, Κ. (2024). Η πρώιμη επικοινωνία και η σχέση της με τη γλωσσική ανάπτυξη κατά τη βρεφική και νηπιακή ηλικία: συγχρονικά και διαχρονικά δεδομένα. Προσκεκλημένο Συμπόσιο: Τεστ Επικοινωνιακής Ανάπτυξης (ΤΕΑ) και η μελέτη της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης στη βρεφική και τη νηπιακή ηλικία: συγχρονικές και διαχρονικές μελέτες. 7o Πανελλήνιο Συνέδριο Αναπτυξιακής Ψυχολογίας. Αθήνα, Οκτ. 2024.

Πεντέρη, Ε., Καρούσου, Α., & Οικονομάκου, Δ. (2024). Η προβλεπτική σχέση της πρώιμης επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης κατά τη βρεφική και νηπιακή ηλικία με τις ικανότητες γραμματισμού κατά την προσχολική ηλικία. Προσκεκλημένο Συμπόσιο: Τεστ Επικοινωνιακής Ανάπτυξης (ΤΕΑ) και η μελέτη της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης στη βρεφική και τη νηπιακή ηλικία: συγχρονικές και διαχρονικές μελέτες. 7o Πανελλήνιο Συνέδριο Αναπτυξιακής Ψυχολογίας. Αθήνα, Οκτ. 2024.

Karousou, A. & Petrogiannis, K. (2021). Home environment and its effect on early language development. Invited Symposium: Cognitive, Metacognitive, Social & Motivational effects on language learning and school performance. International Congress of Psychology (ICP2020+), Prague, July 2021.

Καρούσου, Α. & Πετρογιάννης, Κ. (2018). Παράγοντες που σχετίζονται με την πρώιμη γλωσσική ανάπτυξη παιδιών ηλικίας 7 έως 30 μηνών. 6ο Συνέδριο Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία, Θεσσαλονίκη, Μάιος 2018.

Καρούσου, Α. & Πετρογιάννης, Κ. (2016). Τεστ Επικοινωνιακής Ανάπτυξης, ένα ψυχομετρικό εργαλείο για την πρώιμη εκτίμηση της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης ελληνόφωνων παιδιών.  Πανελλήνιο Συνέδριο Λογοθεραπευτών και Λογοπεδικών. Ευγενίδιο Ίδρυμα, Μάιος 2016.

Καρούσου, Α. (2015). Προλεκτική επικοινωνία και η ανάδυση της γλώσσας: δεδομένα από 1391 ελληνόφωνα παιδιά. 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής (ΟΜΕΡ). Αλεξανδρούπολη, Οκτώβριος 2015.

Καρούσου, Α. & Πετρογιάννης, Κ. (2015). Μελέτη στάθμισης του Τεστ Επικοινωνιακής Ανάπτυξης, ενός ψυχομετρικού εργαλείου για την πρώιμη εκτίμηση της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης ελληνόφωνων παιδιών.  10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής (ΟΜΕΡ), Αλεξανδρούπολη, Οκτώβριος 2015.

Καρούσου, Α. & Πετρογιάννης, Κ. (2014). Η πρώιμη εκτίμηση της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης μέσω του ΤΕΑ: δεδομένα από 1400 παιδιά. 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αναπτυξιακής Ψυχολογίας. Ρέθυμνο, Μάιος 2014.

Καρούσου, Α. & Πετρογιάννης, Κ. (2013). ΤΕΑ – κλίμακα για την πρώιμη αξιολόγηση της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης παιδιών ηλικίας 8-30 μηνών: Πιλοτικά δεδομένα και στοιχεία εγκυρότητας. 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας. Αλεξανδρούπολη, Μάιος 2013.

Παγκρατίδου, Μ. & Καρούσου, Α. (2013). Η ανάπτυξη της προλεκτικής επικοινωνίας και η σχέση της με την πρώιμη γλωσσική ανάπτυξη. 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Αλεξανδρούπολη, Μάιος 2013.

Αντωνιάδης, Γ. & Καρούσου, Α. (2013). Πιλοτικά δεδομένα για την προβλεπτική εγκυρότητα του ΤΕΑ (Κλίμακα για την πρώιμη αξιολόγηση της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης). 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Αλεξανδρούπολη, Μάιος 2013.

Νικολαΐδου, Κ. & Καρούσου, Α. (2012). Συντρέχουσα εγκυρότητα του ΤΕΑ: μία κλίμακα για την πρώιμη εκτίμηση της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης. 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αναπτυξιακής Ψυχολογίας. Θεσσαλονίκη, Μάιος 2012.

Μετάβαση στο περιεχόμενο