Eπιστημονικές δημοσιεύσεις
Κλίμακα Προστατευτικών Παραγόντων της Ψυχικής Ανθεκτικότητας
των Εκπαιδευτικών (ΚΠΠ-ΨΑΕ)
Δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά
Daniilidou, A. (2023). Risk and protective factors and coping strategies for building resilience in Greek general and special education teachers. Journal of School and Educational Psychology, 3(2), 66-83. https://doi.org/10.47602/josep.v3i2.48
Δανιηλίδου, A., & Πλατσίδου, M. (2022). Δημιουργία και έλεγχος μιας κλίμακας για την αξιολόγηση των προστατευτικών παραγόντων της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών. Ψυχολογία, 27(3), 1–25. https://doi.org/10.12681/psy_hps.27034
Daniilidou, A. & Platsidou, M. (2024). Teachers’ Protective Factors of Resilience Scale: Factorial Structure, Validity and Reliability Issues. European Journal of Contemporary Education and E-Learning, 2(1), 177-192. https://doi.org/10.59324/ejceel.2024.2(1).15
Ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια
Δανιηλίδου, Α. & Πλατσίδου, M. (2022, 10-13 Νοεμβρίου). Κλίμακα προστατευτικών παραγόντων της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών: Δημιουργία και έλεγχος μιας νέας κλίμακας για την αξιολόγηση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών. [Προφορική ανακοίνωση]. 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.
Platsidou, M. & Daniilidou, A. (2023, September 19-23). An Integrated Scale for Measuring Teachers’ Protective Factors of Resilience: Factorial Structure, Validity and Reliability Issues. 4th Barcelona Conference on Education, Barcelona, Spain.
Daniilidou, A. & Platsidou, M. (2023, August 22-26). TPFRS: A new measure for assessing resilience in teachers. [Presentation]. 20th Biennial EARLI Conference, Thessaloniki, Greece.
Daniilidou, A. & Platsidou, M. (2023, March 9-11). Factorial Structure, Validity and Reliability of the Teachersʼ Protective Factors of Resilience Scale (TPFRS). [Poster Presentation]. International Convention of Psychological Science (ICPS), Brussels, Belgium.
Daniilidou, A. & Platsidou, M. (2021, August 18-27). Design and evaluation of a scale measuring the protective factors of teachers’ resilience. [Presentation]. 19th Biennial EARLI Conference, (online).